Abacus compta amb un Canal de Denúncies disponible les 24 hores del dia durant els 365 dies de l’any, que permet una comunicació àgil i totalment confidencial de possibles irregularitats que puguin suposar incompliments normatius.
El canal es posa a disposició dels socis, clients, treballadors, col·laboradors i proveïdors, entre altres subjectes interessats, per tal que puguin, de forma totalment anònima, presentar una reclamació quan tinguin coneixement dels següents FETS DENUNCIABLES:
- Activitats delictives, il·legals o incompliments greus de la normativa nacional i de la UE, com per exemple: les conductes susceptibles de ser considerades com a delictes contra la propietat intel·lectual, corrupció en els negocis, suborn, tràfic d’influències, descobriment i revelació de secrets, delictes d’alteració de preus en subhastes i concursos públics, delictes contra el mercat i els consumidors, delictes d’odi, delictes contra els drets dels treballadors, competència deslleial, estafa, abús, assetjament, intimidació, etc.
- Comportaments contraris al Codi Ètic d’Abacus.
- Incompliments de les polítiques o normativa interna d’Abacus.
El procediment de tramitació de les denúncies es realitzarà sota els principis d’anonimat, indemnitat i no represàlia a la persona informant, a la que es protegirà de forma efectiva d’acord amb la política d’Abacus.
Es pot accedir a la plataforma per presentar una denúncia AQUÍ.
Aquest canal NO és la via adequada per les reclamacions referents a l’estat d’una comanda, devolucions i altres gestions referents a la compra online, així com consultes generals sobre productes d’Abacus o altres suggeriments. Tampoc no és l'eina a través de la qual els proveïdors facin arribar les seves reclamacions, ni té la funcionalitat de Servei d'Atenció al Client per atendre queixes i/o reclamacions de clients. La via adequada per aquest tipus de comunicació és l’enviament d’un correu electrònic a abacusonline@abacus.coop.
Tampoc s’acceptaran denúncies falses, capcioses o de mala fe.
Sens perjudici de la utilització del Canal de Denúncies d’Abacus, l’interessat pot dirigir-se davant l’Autoritat Independent de Protecció de l'Informant (òrgan pendent de creació) o a l'Oficina Antifrau de Catalunya.
Per a més informació pots consultar la política del sistema intern d’informació aquí.