- Sota el lema “Juguem en català!”, la cooperativa dedica tot el mes d’octubre a recomanar i oferir jocs de taula en català per a totes les edats
- La campanya, que compta amb el suport de la Generalitat de Catalunya, vol oferir eines per jugar, llegir i socialitzar en català i contribuir a revertir les dades que alerten d’una davallada de l’ús de la llengua al carrer i a les escoles
- Es calcula que només entre un 10 i un 15% del total de jocs de taula que s'editen a l'Estat espanyol inclouen el català d'alguna manera
Aquest mes d’octubre, Abacus posa en marxa una campanya per promoure els jocs de taula en català i l’ús de la llengua catalana en l’àmbit del lleure. Sota el lema “Juguem en català!”, la iniciativa, que compta amb el suport del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, vol oferir eines per jugar, llegir i socialitzar en català davant les dades que alerten d’una davallada de l’ús del català al carrer i a les escoles. Els experts i expertes assenyalen la importància de la llengua com a eina de comunicació en el joc, per consolidar i normalitzar-ne l’ús.
Com a referent en la venda de jocs i joguines en català, un equip d’expertes joguinòlogues ha preparat una àmplia selecció de jocs de taula en aquesta llengua, alguns dels quals es troben en exclusiva a Abacus, com són Emotio, Sushi Go! o Mascotes. També s’hi poden trobar en català jocs simbòlics, creatius, de construcció, així com jocs innovadors i educatius que potencien la creativitat en l’àmbit de la ciència i l’STEAM. Aquesta tria, més enllà de la campanya, ocuparà un espai destacat permanent a totes les botigues d’Abacus de Catalunya, el País Valencià i Balears, i també a la botiga online abacus.coop.
Segons diverses fonts, es calcula que probablement només entre un 10 i un 15% del total de jocs de taula que s'editen a l'Estat espanyol inclouen el català d'alguna manera, un fet que situa la nostra llengua en una posició de clar desavantatge. “Sabem que encara tenim molta feina a fer, però el compromís d’Abacus és ferm a l’hora d’augmentar l’oferta de jocs de taula en català i equiparar-la a l’oferta que es pot trobar en altres llengües europees”, ha explicat Esther Hierro, directora estratègica de l’Àrea de Jocs i Joguines d’Abacus.
Per la seva banda, el director general d’Abacus, Oriol Soler, explica que “els jocs de taula són una de les opcions d’entreteniment més demandades. De fet, el mercat mundial preveu augmentar els seus ingressos 3.000 milions d'euros fins al 2026 i el 34% d’aquest creixement tindrà lloc a Europa”. Davant d’aquesta realitat, prossegueix, “Abacus, com a cooperativa experta des de fa 55 anys en la venda de productes educatius i jocs i joguines de qualitat, és referent indiscutible de les famílies que busquen jocs de taula segurs, amb valors i en català, que sàpiguen entretenir i educar alhora”.
La campanya s’acompanyarà, durant tot el mes, d’una espectacular programació a les 44 botigues de Catalunya, País Valencià i Balears: prop d’una seixantena d’activitats en català com partides en viu, tornejos, demostracions de la mà de jugadors professionals, presentacions de novetats, ludoteques i tastos. Es pot consultar la programació completa a l’agenda d’Abacus. La cooperativa també participarà amb demostracions de jocs de taula al Festival de Cinema Fantàstic de Sitges, els dies 11 i 13 d’octubre, i a la 1a edició del Festival Dia de Jocs a la Plaça Major de Castelló.