La trobada, amb la participació de figures destacades del món educatiu, reafirma el compromís de la cooperativa amb l’escola, la cultura i la comunitat educativa
La llibreria Abacus del carrer Ausiàs March de Barcelona va acollir el passat 13 de novembre una taula rodona multitudinària sota el títol “Educar és donar la paraula”, una sessió de debat i reflexió que va posar l’educació al centre de la conversa pública. L’acte, organitzat conjuntament per Abacus, El Diari de l’Educació i Editorial Octaedro, va néixer com una invitació a repensar el paper transformador de l’escola a partir del llibre Educar és donar la paraula… i rebre’n mil de noves, de Jaume Cela i Joan Domènech, i es va convertir en un èxit d’assistència i participació.

La trobada va comptar amb les intervencions de Maravillas Rojo, presidenta d’Abacus; Juan León, editor d’Octaedro; i Ana Basanta, directora d’El Diari de l’Educació. Els autors, Jaume Cela i Joan Domènech, van oferir una mirada profunda i crítica sobre el sentit d’educar avui, reivindicant la paraula —escoltada, compartida i donada— com a eina de transformació personal i col·lectiva.
El diàleg es va enriquir amb les aportacions de docents en actiu que van omplir la taula de pràctiques, reptes i experiències reals de centre: Jordi Crespo (Escola Drassanes), Maria Salgado (Institut Escola Angeleta Ferrer), Esther Parull (Escola La Maquinista), Marta Satorres (Escola Fructuós Gelabert), Anna Garcia (Escola Auditori), Alex Navarro (Escola Sant Llorenç del Munt) i Pau Casanova (Escola Bellaterra). Entre tots van dibuixar una panoràmica viva de l’educació catalana: les seves oportunitats, les tensions que afronta i la necessitat imperiosa d’una mirada crítica, inclusiva i humana.


La sala, plena majoritàriament de docents i professionals del sector, va propiciar un debat intens sobre el poder educatiu de la paraula i el seu impacte en l’apoderament de l’alumnat. La trobada va posar en relleu la importància de generar espais de diàleg compartit, on la comunitat educativa pugui pensar-se i repensar-se, i on la cooperació entre escoles, projectes culturals i agents educatius sigui motor de canvi. Amb aquesta iniciativa, Abacus reafirma el seu compromís històric amb la transformació educativa, un dels eixos fundacionals de la cooperativa i un principi que continua guiant la seva activitat i la seva vinculació amb la comunitat educativa del país.

