- La cooperativa també supera les millors xifres amb més de 4 milions d’euros de vendes a les llibreries al llarg del mes d’abril
- Més de la meitat dels llibres venuts durant el dia de Sant Jordi són en català amb especial impacte entre el llibre infantil
Abacus ha tornat a superar el seu rècord històric de vendes de llibres per Sant Jordi amb una facturació de gairebé 2 milions. En els gairebé 90 punts de venda, entre llibreries i els diverses parades al carrer repartides arreu del país, la cooperativa ha superat els millors registres que tenia fins ara en assolir una facturació rècord de més d'1,7 milions d’euros, una dada que puja a més de 4 milions en el període que va de l’1 al 23 d’abril, que són els dies en què ha durat la campanya de Sant Jordi.
Les xifres de vendes durant el dia de Sant Jordi representen un creixement del 8,75% respecte el Sant Jordi de fa un any, quan ja s’havia assolit un nou rècord de facturació. Les dades definitives de vendes de Sant Jordi se sabran a finals d’abril, quan es tanqui la campanya d’enguany. Cal destacar que amb 44 llibreries i prop de 40 punts de venda al carrer aquest 23 d’abril, Abacus ha estat la llibreria amb més punts de venda a tot Catalunya.
Rècord de vendes en català
D’entre les dades d’avui també cal destacar que més de la meitat dels llibres venuts, un 54%, han estat en català, una xifra que consolida Sant Jordi com la diada del llibre en català. En ficció, un 46,4% dels llibres han estat en català, que suposa un creixement del 3,5% respecte l’any anterior; en no-ficció, les obres en català representen un 47,1% amb un increment del 4,03% si ho comparem amb el Sant Jordi de 2024. En literatura infantil, la xifra de llibres venuts en català és d’un 75%, amb un increment del 4% respecte l’any passat. Aquestes dades consoliden una tendència creixent en venda de llibres en català durant aquesta dia fet que converteix Sant Jordi com la diada de la literatura en llengua catalana.
El director general d’Abacus Oriol Soler ha fet una valoració molt positiva dels resultats d’aquesta campanya de Sant Jordi que “consoliden el rol que Abacus té en una diada tan especial pels catalans i les catalanes”. Alhora, Soler ha volgut destacar “tota la tasca que els llibreters i tots els treballadors d’Abacus fan durant mesos per preparar una campanya de Sant Jordi que se centri en els llibres, els lectors i les llibreries. Per això, estem ultimant el procés de renovació de les nostres llibreries per fer-les centres culturals de referència amb llibreteres especialitzats al servei dels lectors”. Les bones xifres de vendes de llibres en català també són un motiu de satisfacció “en un moment en què el català recula en molts àmbits, som ferms en el nostre compromís fundacional de promocionar la llengua i la cultura catalanes”.
