- Sota el lema “Mou la llengua”, la iniciativa reforça el compromís històric de la cooperativa amb el català
- Durant tot el mes de setembre, les 40 llibreries comptaran amb activitats de promoció de la literatura catalana i en català
- Rigoberta Bandini, Carlos Cuevas o les Oye Polo, entre altres personalitats, col·laboren amb Abacus recomanant llibres en català a les xarxes socials
- Del 8 al 17 de setembre, Abacus participa a 41a edició de La Setmana del Llibre en Català amb prop de 30 signatures, presentacions o taules rodones per a tota la família i al voltant de la literatura en català
Abacus posa en marxa durant aquest setembre la campanya “Mou la llengua”, una iniciativa que té per objectiu promoure la literatura catalana i en català. Durant tot el mes, les 40 llibreries de la cooperativa a Catalunya comptaran amb activitats literàries així com espais destacats amb les principals novetats del moment i recomanacions dels experts llibreters, alhora que es potenciaran les obres literàries d’autoria catalana i es posaran en valor les traduccions al català. Amb aquesta campanya, Abacus reforça el seu compromís històric amb la cultura i la llengua catalana.
La campanya també tindrà repercussió en l’entorn digital, amb una selecció destacada d’apostes literàries a la botiga en línia abacus.coop i continguts exclusius a les xarxes socials a través de propostes personalitzades i recomanacions dels llibreters d’Abacus i de personalitats de la cultura, l’espectacle i el periodisme com Rigoberta Bandini, Carlos Cuevas o les Oye Polo, entre d’altres, així com booktubers i influencers de referència entre el públic adolescent.
Així mateix, Abacus participa a la 41a edició de La Setmana del Llibre en Català, que aquest any tindrà lloc del 8 al 17 de setembre al Moll de la Fusta de Barcelona. Durant nou dies, la cooperativa posarà a disposició dels seus socis i clients, a les casetes 27 i 28, les principals novetats i fons de les editorials infantils Inuk, Estrella Polar i Combel, i dels segells Columna, Destino, Educaula, Shaka i Tibidabo, dirigits al públic adult i juvenil, entre d’altres. També oferirà prop de 30 activitats per a grans i petits, com signatures, xerrades, presentacions o contacontes, que tindran lloc a les instal·lacions de La Setmana.
Entre les principals apostes de la cooperativa es troben Estimada Gris, de Sílvia Soler (Univers), Biografia del foc, de Carlota Gurt (Proa), o Via morta, d’Assumpta Montellà (Amsterdam), en ficció; Digue’m boig, de Roger de Gràcia (Columna), Un far a tres minuts de casa, d’Òmnia L’Bakkali (Brunzits), o Fora de focus, de Cèlia Cernadas (Ara Llibres), en no ficció; i Què fort, Goa!, de Míriam Tirado, Les regles del Ratolí Pérez, d’Eloy Moreno, o Animalada, de Jaume Copons i Liliana Fortuny (Combel), a infantil i juvenil.
La directora general adjunta d’Abacus, Clara Gómez, ha destacat “el compromís històric que Abacus ha tingut, des de la seva fundació, amb la promoció de la llengua i la producció pròpia en català”, alhora que ha refermat l’objectiu de ”seguir treballant perquè la cultura sigui sempre un punt de trobada del món de la creativitat d’aquí i d’arreu”. En aquest sentit, Gómez ha remarcat que “més de 50 anys després del naixement d’Abacus, continuem generant experiències educatives i culturals en català per construir, des de Catalunya, el País Valencià i les Balears, una societat més justa, més plural i més innovadora”.