El projecte es presenta a la Setmana del Llibre en Català amb la participació d’editors, llibreters i autors
Abacus ha presentat avui oficialment La Col·lectiva, el seu nou segell de butxaca, en el marc de la Setmana del Llibre en Català. L’acte ha comptat amb la presència de les editores Ester Pujol i Montse Ingla, el llibreter Damià Gallardo (Laie) i l’escriptora Sílvia Soler.
La Col·lectiva neix amb l’objectiu d’oferir una col·lecció que reuneixi els èxits i títols imprescindibles de diverses editorials de referència en un format econòmic, àgil i portable. Al projecte hi participen segells amb una llarga trajectòria com Viena, Arcàdia, Ara Llibres i Amsterdam, així com Univers i Navona, i s’hi afegiran també editorials independents externes.
El catàleg va arribar a les llibreries el 9 de setembre amb sis novetats: 32 de març de Xavier Bosch, Nosaltres, després de Sílvia Soler, La vida que aprenc de Carles Capdevila, També això passarà de Milena Busquets, Córrer o morir de Kilian Jornet i El poder de l’ara d’Eckhart Tolle. A partir de l’octubre, la col·lecció publicarà una mitjana de tres llibres mensuals, amb una previsió d’uns 24 títols l’any.
Segons ha explicat Ester Pujol, coordinadora del segell, “La Col·lectiva vol convertir-se en una col·lecció de referència al mercat, amb llibres de ficció i no-ficció que ja han tingut una incidència destacada en els lectors”. Tot i que la col·lecció se centra en reeditar obres amb recorregut, Pujol no descarta que en el futur també pugui acollir títols inèdits.

