Prop de mig milió de persones connecten amb aquest documental produït per Abacus a partir d’una investigació de Sàpiens
L’estrena del documental “Negrers. La Catalunya esclavista”, produït per Abacus a partir d’una investigació de Sàpiens, va ser un èxit d’audiència amb un 21% de share en la seva estrena aquest dimarts al Sense Ficció de TV3. Un total de 435.000 persones van seguir de mitjana aquesta producció, amb puntes d’audiència de fins a 495.000 espectadors. Aquestes dades van permetre que el documental fos líder en la franja de prime time, la més competitiva, traient més de 6 punts a la segona opció televisiva de la nit. “Negrers” es va convertir en l’espai no informatiu més vist d’aquest dimarts i un dels “Sense Ficció” més vistos de la temporada. El programa va superar en més de 6 punts l’audiència mitjana de TV3 d’aquest dimarts.
A partir d’una investigació publicada en el número 248 de la revista Sàpiens, publicació d'Abacus Media, aquest documental revela de forma inèdita a la televisió el tràfic i venda de milers d’esclaus africans per part de negrers catalans durant el segle XIX. Els guanys econòmics d'aquest tràfic d'éssers humans van convertir en multimilionaris centenars d'homes de negocis de l'època, i les seves grans fortunes expliquen part de l'impuls de la Revolució Industrial i el Modernisme a Catalunya.