- El film s'estrena el 20 d'abril al BCN Film Fest
- Àlex Brendemühl, Mireia Vilapuig, Quim Àvila i Laura Conejero protagonitzen l’adaptació lliure del clàssic en clau de western
- Ibai Abad (director), Maria Codina (directora de fotografia) i Júlia Camarasa (directora d'art) participen a la xerrada "L'Escanyapobres: de la novel·la al cinema"
El western Escanyapobres s'estrena el 20 d’abril en la vuitena edició del BCN Film Fest. L’adaptació lliure de la novel·la homònima de Narcís Oller, dirigida per Ibai Abad i protagonitzada per Àlex Brendemühl i Mireia Vilapuig, també compta amb Quim Àvila i Laura Conejero en el seu repartiment.
Del llibre a la pantalla: l'adaptació cinematogràfica del clàssic L’Escanyapobres
La segona obra d'Ibai Abad actualitza un clàssic que ell va descobrir a l'institut i que conserva un missatge plenament vigent. “Amb la crisi financera i els bancs apropiant-se de milers de cases, em vaig adonar que la temàtica de la novel·la, ambientada a finals del segle XIX en una Europa immersa en una profunda transformació econòmica i social, avui dia era més rellevant que mai” declara el director. L’adaptació ha estat un treball conjunt amb la directora de fotografia Maria Codina i la directora d'art Júlia Camarasa.
Abans de l'estrena, a les 18h, Abad, Codina i Camarasa revisaran l'adaptació del clàssic d'Oller a la xerrada "L'Escanyapobres: de la novel·la al cinema". Tots tres compartiran a LaPerla22 les claus del guió, que dona força als personatges femenins de la novel·la, i del rodatge al País Valencià i la Catalunya interior, a llocs com Mutxamel i Crevillent (Alacant), Salàs de Pallars (Pallars Jussà), La Saira (Segrià), Calaf (Anoia) i Mora la Nova (Ribera d’Ebre). Aquests paisatges han permès reproduir elements icònics de l'imaginari col·lectiu associat al western, com les estampes infinites de camps de blat, les llargues línies de vies del ferrocarril cap a terres salvatges o les coves i mines.
Escanyapobres és una producció d’Abacus, Nakamura Films i Mayo Films rodada en català, amb la col·laboració de l’Institut Català de les Empreses Culturals i l’Institut Valencià de Cultura, i la participació de 3Cat, À Punt Mèdia i CREA SGR.