- Aquesta iniciativa es fa en col·laboració amb la Universitat Ramon Llull i la Fundació Escola Cristiana de Catalunya
- El projecte, que porta per títol “Objectiu: La Terra, com millorar-la des de l’espai”, es basa en la formació en impressió 3D o en l’ús de robots educatius i de realitat virtual i augmentada
Abacus, en col·laboració amb la Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i l’Esport Blanquerna (Universitat Ramon Llull) i la Fundació Escola Cristiana de Catalunya (FECC), ha posat en marxa un projecte pioner de capacitació en competències digitals adreçat a prop de 200 mestres de 10 centres educatius de tot Catalunya. L’objectiu de la iniciativa és formar docents en l’ús de tecnologia com la impressió 3D, els robots educatius o la realitat virtual i augmentada. Aquesta capacitació es realitzarà en 10 escoles de la FECC i donarà eines en capacitació digital als mestres per tal que puguin introduir a l’aula nous recursos que els ajudin a millorar les metodologies d’aprenentatge.
Sota el títol “Objectiu La Terra”, el projecte té com a centre d’interès educatiu l’exploració espacial i la voluntat de millora del planeta. Sílvia Brandi, directora d’Habilis, la plataforma educativa d’Abacus, considera que es tracta “d’una iniciativa pionera que, a través de l’èpica de l’arribada a la Lluna i l’exploració de l’espai, permetrà als docents introduir la tecnologia per a la millora de l'aprenentatge a l’aula”. Brandi afegeix que “com sempre, l’objectiu que perseguim des d’Abacus és donar eines als mestres perquè puguin fer encara millor la seva tasca de mestres i ser-los d’utilitat en els reptes educatius actuals”.
Miquel Àngel Prats, professor titular de tecnologia educativa a la FPCEE Blanquerna (URL) i coordinador pedagògic del projecte “Objectiu La Terra”, esmenta que la iniciativa “és una gran oportunitat a molts nivells: en primer lloc, per obtenir el nivell B2 de CDD del professorat; en segon lloc, per renovar i actualitzar el material i els recursos tecnològics a les aules; i en tercer lloc, per poder viure i experimentar un veritable projecte STEM a l’escola, on la tecnologia és el vehicle per a fomentar molts aprenentatges competencials”.
Per altra banda, Eva Aguiló, Cap d’Àrea Pedagògica de la FECC, destaca com aquesta iniciativa enllaça amb l’aplicació de la reflexió estratègica en l’àmbit pedagògic duta a terme els darrers anys per les escoles cristianes, on es considera fonamental crear les bases d’una veritable cultura digital a l’escola, que inclogui l’ús responsable, ètic, crític, saludable i conscient, de les tecnologies, la personalització de l’aprenentatge i la promoció de la col·laboració i la innovació.
El projecte, que ja va viure una fase prèvia pilot aquest juliol amb un curs en el marc de l’escola d’estiu, ha rebut 500.000 euros de finançament del Departament d’Educació en la línia de suport als projectes de capacitació digital B2.