El projecte de consum cultural inicia una nova etapa amb l’objectiu de crear una gran plataforma de consumidors de cultura i entreteniment
Abacus ha arribat a un acord per l’adquisició del TresC que cristal·litzarà els propers mesos amb l’objectiu de crear, a partir de l’històric club de consumidors, una gran plataforma de cultura i entreteniment que serveixi també per donar impuls a la indústria cultural catalana. Abacus, que ja formava part de l’accionariat del projecte, amb Focus, Bitó, Magma Cultura, Grup 62, El Periódico i la Federació Llull, ara en serà la propietària única amb la voluntat de continuar col·laborant amb els anteriors accionistes en cadascun dels àmbits que treballen.
L’adquisició del TresC busca reforçar el rol dels consumidors en el projecte de futur d’Abacus i aconseguir que la històrica cooperativa catalana sigui un motor del consum cultural entre tots els seus clients i el milió de socis de consum. Tal i com explica Oriol Soler, director general d’Abacus, ara l’objectiu serà “escalar el projecte” per tal de fer-lo més útil a la societat com a eina d’accés de continguts culturals de qualitat. Soler posa en valor que “el TresC manté una comunitat fidel i el que cal és actualitzar la proposta de valor i el model”. En una primera fase el projecte es mantindrà sense canvis, però la previsió és començar a introduir-hi novetats a partir de la segona meitat de l’any 2023.
La plataforma TresC va néixer el dia de Sant Jordi de 2006 com una iniciativa de Focus i altres organitzacions, fundacions i mitjans de comunicació, per fomentar l’accés a la cultura a Catalunya. Els socis del TresC tenen accés a espectacles i propostes culturals exclusives arreu del país amb descomptes i promocions especials. Alhora, el TresC també funciona com a plataforma de comunicació multimèdia perquè els agents culturals puguin promocionar les seves activitats i incentivar la venda d’entrades.